
Dominee Boom belt gerust bij alle Dinteloorders aan
Dominee Jan Boom (52) doet zondag 5 januari intrede in de Hervormde Gemeente van Dinteloord, maar daarvoor werkt hij al mee aan de kerstnachtdienst. Het wordt zijn tweede kerkelijke gemeente. In Dinteloord wil hij proberen vijftigminners en jongeren met het christelijk geloof in aanraking te brengen.
Wat is uw achtergrond?
,,Ik ben afkomstig uit de Alblasserwaard. Tot elf jaar geleden heb ik daar altijd gewoond. Daarna heb ik de stap naar ‘s Gravenmoer gemaakt, in Midden-Brabant. Dat was de eerste gemeente waar ik voorganger werd. Voor die tijd heb ik gewerkt in het voortgezet onderwijs. Ik gaf Grieks en Latijn en soms wat godsdienstles en maatschappijleer. Een deel van de week was ik pastoraal werker voor verschillende kerken. Jarenlang ging dat samen op. Op mijn veertigste ging ik voor het predikantschap. Dat noemen ze dan een late roeping.”
Lees het hele verhaal in de Westbrabander van 11 december.









